2013. január 3., csütörtök

Segédlet a hála gyakolásához - életterületek

A deeksha meditációk során (különösen az év eleji évteremtő meditáción), és a tegnap említett könyvben is fontos szerepet, illetve kapaszkodót jelent, ha életünket, kívánságainkat és problémáinkat is életterületekre bontva vizsgáljuk. Természetesen ahány módszer, annyi féle létezik (pl talán mindenki ismeri már a feng shui 8-as bontását). Én most az általam könnyen és egyszerűen értelmezhető bontást fogom leírni nektek.

1. Én
2. Kapcsolatok
3. Anyagi, pénzügyek
4. Egészség
5. Spiritualitás
forrás

Most pedig nézzük részletesebben.

1. ÉN
Ide tartozik testi és szellemi mivoltunk, fejlődésünk, tanulással kapcsolatos dolgaink, a munkánk, társadalmi pozíciónk, minden, ami "én vagyok". Ha problémád van az önelfogadással, jelenlegi munkáddal, tanulni szeretnél, fejlődni, lefogyni, meghízni... stb, az mind ide tartozik.
A hála kapcsán rengeteg dologért mondhatsz köszönetet. Pl. köszönöm, hogy van munkám, köszönöm, hogy van érettségim/diplomám, hálás vagyok, hogy csinos vagyok, köszönöm, hogy van kedvem tanulni, hogy van hobbim, köszönöm, hogy jó tanáraim voltak/vannak, köszönöm, hogy nő/férfi vagyok....

2. KAPCSOLATOK
Szüleink, barátaink, szerelmi kapcsolataink, de minden jónak, vagy rossznak megélt emberi, vagy más élőlénnyel való kapcsolatunk ebbe a kategóriába tartozik. Milyennek érzed jelenleg ezt a területet? Elégedett vagy? Úgy érzed, mindent megtettél, hogy ápold ezeket a kapcsolatokat? Mivel a szüleinkkel való kapcsolatunk alapvetően meghatározza életünket, ezért ez a terület rendkívül fontos. 
Nézzük, miért adhatunk hálát. Köszönöm, hogy vannak(voltak) szüleim, akik felneveltek, szerettek, tanítottak, ápoltak, mikor beteg voltam, segítettek, mikor szükségem volt rá. Köszönöm, hogy megadták, amire képesek voltak. Köszönöm, hogy vannak barátaim. Hálás vagyok, amiért mellettem vannak, meghallgatnak, bátorítanak, megnevettetnek. Köszönöm, hogy van/volt szerelmem, aki szeret, oltalmaz, aki a társam, aki szeret, megölel, gondoskodik rólam. Nyugodtan lehet konkrét személynek is célozni a hálát, pl. köszönöm Julcsi hogy mindig van rám időd, köszönöm Péter, hogy segítettél nekem egy nehéz időszakban. De megköszönheted a kutyádnak, cicádnak is, hogy hűséges társad, hogy feltétel nélkül szeret téged.

3. PÉNZ
Nagy titkot nem árulok el azzal, ha azt mondom, anyagi boldogulásunk is javarészt tőlünk függ. Ha szereted a pénzt, a pénz is szeret téged. Ha megveted a pénzt, irigykedsz másokra, panaszkodsz, a pénz nem fog szeretni téged. Gondolj bele, hogy mennyi mindened van. Van otthonod, ruháid, ágyad, meleg vized, ételed, könyveid, ékszereid... számtalan dolog, ami mind pénzbe kerül, és neked VAN ilyened! Adj értük hálát!
Köszönöm, hogy van mit ennem. Köszönöm, hogy be tudom fizetni a csekkjeimet. (ha épp anyagi gondjaid vannak, akkor is mondj érte hálát, hogy eddig be tudtad őket fizetni, a hálával épp azt segíted élő  hogy ez ezután is így legyen). Hálás vagyok, hogy kapok fizetést, köszönöm, hogy van segítségem, ha épp meg vagyok szorulva.

4. EGÉSZSÉG
Ez a terület szintén nagyon fontos, hiszen egészségünk alapvetően határozza meg mindennapjainkat, egész életminőségünket. Egészséges vagy? Ne feledkezz meg hálálkodni ezért. Van kezed, lábad, szemed, füled? Örülj neki, és gondolj bele, mi lenne veled ezek nélkül. Ha betegséged van, annak bizony te is okozója vagy. Nézd meg, mit tanít neked a betegséged? Adj érte hálát.
Köszönöm, hogy egészséges vagyok. Köszönöm, hogy van szívem, agyam, hajam, fülem... stb. Köszönöm, hogy a betegségem (cisztám, gyulladásom, allergiám) által figyelmeztet a testem, hogy valamit nem jól csinálok. Köszönöm a lehetőséget, hogy kijavíthatom!

5.SPIRITUALITÁS
Sri Amma és Bhagavan azt mondja: „A boldog ember spirituális személy. Természetesen árasztja szét a boldogságot mindenkire. Egy boldogtalan ember zűrzavart kelt maga körül."
A spiritualitáshoz nem kell vallási felekezethez tartoznod, sem dogmákat követned. A spiritualitás kapcsolat. Kapcsolat a szeretettel, a belső vezetőnkkel, az isteni jelenléttel, amely mindent magában foglal. A spiritualitás vezet el minket egy egységhez, mely után tudatosan, vagy tudattalanul áhítozunk.
Hálás vagyok, mert keresem/meghallom/kapcsolatban vagyok a belső vezetőmmel. Köszönöm, hogy van mesterem, iránymutatásom, könyveim, tanfolyamok, segítők  akik a fejlődésemen munkálkodnak. Köszönöm a jelenlétnek, hogy az életem része.

Fontos, hogy megértsük, az életterületek egymással kapcsolatban levő, összefüggő részek. Ha az egyik terület problémás, az kihat a többire és, és fordítva, ha az egyik résszel foglalkozol, ápolod, a többi is javulásnak indul. 
Remélem a ma esti hálálkodásnál nem lesz nehéz három olyan dolgot találnod, amiért hálás lehetsz. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése